Svein Erik gjør bestandig det han kan for kundene og litt til

Frank Strand Kilen

PRAKKMAKER PÅ MESTERNIVÅ

For bedrifter kan en datakræsj være en krise- situasjon. For Svein Erik Elverum er det den ultimate utfordringen. NorTec-gründeren gir seg ikke før systemet fungerer og kunden er fornøyd.

Verden har forandret seg mye siden 1990. Dataverden har forandret seg enda litt mer. Den gang reparerte Svein Erik Elverum de legendariske Commodore-maskinene. Nå har PC ́ene helt andre egenskaper og funksjoner, men fortsatt har han god nytte av den «gamle» lærdommen.

– Da reparerte vi det meste. Vi plukket oss helt ned på komponentnivå, og det hender seg at vi må gjøre det i dag også for å finne feilen, sier Svein Erik Elverum.

Å plukke ting helt ned er en (u)vane Elverum har hatt hele livet. En elektronisk prakkmaker har han alltid vært.
– Fant jeg en walkie-talkie eller en radio i skuffen til mamma plukket jeg den fra hverandre.

– Og satte den sammen igjen?
– Stort sett, sier han og flirer godt.
De siste årene har han sluttet å demontere walkie-talkie ́er og radioer som han kommer over. PC ́ene derimot.
– Blir det stopp i en maskin eller skjerm som er åtte-ti år gammel er det ofte ingen annen utvei. For mange bedrifter er det driftskritisk og da må utstyret fungere så fort som mulig igjen. Deler, hvis de finnes, må gjerne bestilles fra utlandet og da tar det i tilfelle noen dager. Det er ikke god butikk for kundene våre.

Svein Erik Elverum er en beskjeden mann på egne vegne. Sjølskryt er ikke hans stil. Han liker åvisehvahankanvedågjøredet,-ikkevedå fortelle om det. Han vrir seg godt i stolen når vi spør om han fikser alt.

– Ikke alt, men det aller meste er mulig å fikse. Han trives godt med alle oppdragene, men innrømmer at han trigges spesielt når det dreier seg om helt spesielle utfordringer.

– Vi har sittet en del helger for å få firma «opp å gå» igjen. Når vi klarer det er det veldig tilfredsstillende.
Å gjøre kunden fornøyd er Svein Erik Elverums største motivasjon. NorTecs ambisjon om å håndtere kundene fra A til Å har han i fingrene. Det aller viktigste er at kundene skal få god hjelp så fort som mulig.

– Svein Erik gjør bestandig det han kan for kundene og litt til, sier kompanjong og daglig leder Frank Strand Kilen. Der Elverum er beskjeden på egne vegne er ikke Kilen like forsiktig med ordene.

– Han er rå på reparasjoner. Det finnes ikke mange som har den spisskompetansen som Svein Erik har. Han er ekstremt opptatt av å gjøre kundene våre happy, og gi dem en god NorTec-opplevelse. I ryggmargen har Svein Erik noen verdier som er gode og viktige, og disse tar han med seg inn i arbeidsdagene også, skryter Frank Strand Kilen.

Bli Bedriftskunde

NorTec ønsker flere bedriftskunder – gjerne også din bedrift. Vi holder det vi lover, vi tilbyr gode priser og egne serviceteknikere yter rask support & service. La oss drifte dine datasystemer – slik at du er trygg hvis noe skulle skje.

Hvorfor NorTec?

  • Erfarne medarbeidere med høy kompetanse.
  • Stort lagerført utvalg innen data & tele.
  • Eget serviceverksted.
  • Serviceavtale gir trygghet for rask responstid.
  • Gir valgfrihet mellom Telenor & Telia.