Sandfærhus Parkering tilbyr lufthavnparkering og bilpleie på Værnes flyplass. Bedriften er i stor vekst og etter at ansatte tok over som eiere i 1997 har de hatt en veldig god utvikling.

[col grid=»3-1 first»]

[/col]

[col grid=»3-2″]

Terje Brustad er daglig leder for Sandfærhus Parkering. Han forteller at bedriften er avhengig av å ha stålkontroll på et stramt tidsskjema døgnet rundt. Uten et velfungerende datasystem med kort responstid dersom noe skulle oppstå ville det vært umulig å få tids-planen til å klaffe.

Opptil 900 biler i døgnet

Under høysesongen håndterer de opp mot 900 biler i løpet av et døgn. Kundene setter igjen sine biler og lander og reiser fra Værnes flyplass på forskjellige tidspunkt døgnet rundt. Sandfærhus Parkering tilbyr transport mellom terminalen og bilen, oppvarmet bil og i tillegg bilpleie til de som ønsker det. For at tidsskjema skal fungere og for at kundene skal oppleve den samme gode servicen må datasystemet være oppe til enhver tid.

Fullserviceavtale 24/7

Terje forteller at fordi NorTec kan tilby en avtale med kort responstid har de valgt å ha en fullserviceavtale. – Det er trygt å vite at de kommer med en gang vi trenger hjelp uansett om det er på selveste julaften eller midt på natta. Sandfærhus Parkering kjøper alt av datautstyr, har vakttelefon og drifter datasystemet gjennom NorTec. Dette samarbeidet gir oss trygghet for at alt av data og telecom fungerer hos oss.

– Sandfærhus Parkering har en service avtale med NorTec. Denne avtalen gjør at vi kan føle oss trygge på at datasystemet er oppe 24/7
Terje Brustad, daglig leder
[/col]