Stjørdalingene Svein Erik Elverum og Frank Strand Kilen etablerte våren 1995 NorTec for å betjene både privat- og bedriftskunder. Forretningsideen var og er fortsatt å selge datautstyr til gode priser og å gi kundene skikkelig god service!

[col grid=»3-1 first»]

[/col]

[col grid=»3-2″]

NorTec-sjefen Frank Strand Kilen gliser litt. Han omtaler bedriften han er daglig leder for som “litt gammeldags og grei”. Men valget om å være gammeldags og grei er meget bevisst.

– Kundene som kommer til oss skal få gode råd. De skal bli rådet til å kjøpe det de har behov for, verken mer eller mindre. Vi skal innfri kundens forventninger, men også innfri våre råd i neste runde, sier NorTec-sjefen.

NorTec er litt motstrøms og er stolt over retningen de har valgt. Mens mange andre data- og telebutikker bare er forhandlere, har de like mange ansatte i verkstedet som i butikken.

– Det er bare i ytterst sjeldne tilfeller vi må sende utstyr fra oss for reparasjon. Det aller meste fikses av verkstedmannskapet vårt, sier Strand Kilen, som bare har en “negativ” ting å si om verkstedet sitt. – Prisene er litt lave dessverre, sier han med et bredt glis. Også det veldig bevisst i et marked med tøff konkurranse.

– Gjensalget er langt viktigere enn første salget. Vi ønsker fornøyde kunder som kommer tilbake og tilbake. Derfor tipper prisene ofte litt i kundenes favør når regningene summeres.

Men vanlig prisdumping oppleves ikke i NorTec-lokalene. – Dere vil aldri se lokkepriser hos oss. Vi ønsker nemlig å selge kundene det de virkelig trenger, til gode priser, og ikke et produkt som tilfeldigvis er på tilbud.

– Vi bistår med alt fra rådgivning, ved at vi selger de rette løsningene innenfor data og tele, og ikke minst har vi supporttjenester med garantert responstid og verksted. Absolutt alt kan vi hjelpe bedriftene med. Totalt sett er vi derfor den beste data- og teleleverandøren til små og store bedrifter i Værnes-regionen, sier Frank Strand Kilen og Svein Erik Elverum

[/col]